Ashtanga og vinyasa flow

Jeg kombinerer ofte elementer fra Ashtanga yoga med traditionelle Hatha yoga asana

(stillinger)

Brugen af forskellige asanas i små sekvenser kaldes ofte vinyasa (flow).

Jeg bruger en række bevægelser og asanas i min undervisning, som er lidt anderledes end hvad de fleste nok har prøvet i yoga-klasser. Det giver en mere intens yoga-oplevelse, som kan anbefales både til den let øvede yogi, og til dig som har prøvet fx ashtanga, men ikke er født specielt smidig.

En sund kropsholdning og et stærkt sind er et rigtigt udgangspunkt for at have det

grundelæggende godt – og grin, leg og spontanitet skal der være masser af – både på

yogamåtten og i øvrigt.

Der indgår Pranayama (åndedræts øvelser) og afspænding. Dynamisk, opvarmning,

variationer over solhilsner (Surya Namaskar) og månehilser (Chandra Namaskar) samt De 5 Tibetaner.

Der lægges vægt på at skabe en dynamisk balance mellem styrke og smidighed i krop og sind gennem en række forskellige asanas (stillinger) af stigende sværhedsgrad og der udvikles smidighed, styrke, balance og fokus. Metoden er opbygget så der i begyndelsen arbejdes med de stående asanas for herigennem at styrke og smidiggøre kroppen og forberede den til de mere krævende asanas, som f. eks. siddende, liggende, bag og foroverbøjninger, twist og omvendte asanas. Praksis afsluttes med en lang afspænding, så du føler dignulstillet med din egen indre ro og harmoni.​​

Akutte meddelelser​

Sommeryogaen er skudt godt igang. Den foregår i det fri foran Kystgården. I tilfælde af regn eller kold blæst går vi ind.​ Hvis der ikke er dukket en underviser op kl.8:50 er vi indenfor.

Ananda Yoga - Konference Center KYSTHUSENE, Tinkerup Strandvej  |  3250 Gilleleje  |  post@anandayoga.dk  |  Hanne Herlin Tlf.: 5070 2592